New York Times Using Discredited Cuba Sources Reply

Yesterday’s New York Times featured this highly disappointing article by foreign correspondent Damien Cave: Former Exit Port for a Wave of Cubans Hopes to Attract Global Shipping

One of the sources widely used by Cave and the New York Times was Arturo Lopez-Levy, who it erroneously cited as “a former Cuban official who studies Cuba’s economy and politics” and someone “who also works with a group of Cuban-Americans favoring engagement with Cuba.” No mention was made to how – in his own book – Lopez-Levy admitted to having been a spy with Cuba’s Ministry of the Interior (MININT). Likewise, the Times failed to note the PhD candidate’s close family ties to Raul Castro’s son-in-law, MININT Col. Luis Alberto Rodriguez Lopez-Callejas.

The paper then compounded this sourcing error by citing Phil Peters, a senior member of the long discredited Lexington Institute. A self-professed “think tank,” this group was exposed as a fraud years ago for writing flattering news stories on its corporate sponsors in the defense sector. Coverage on their money-for-stories approach can be found here: Analyst’s switch stirs tanker talk, and in the Babalu Blog feature,
Sherritt, Cuba, and the Cubanologist.”

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s